Konec výmluv, svou formu chci zpět !!! A Vy můžete se mnou 1. část

Ahoj lidi :)

dovolte abych se představil jmenuji se Robin a jsem jeden z majitelů eshopu Wearefitness. Nedávno jsem ještě pracoval jako fitness trenér v jednom z našich největších Ostravských fitness center. Proč jsem jako trenér skončil? Když máte kolem 10-12 klientů denně tak se časem stane, že vyhoříte tedy nevím jestli Vám, každý jsme jiní, ale mne se toto stalo. Cvičení a celkový fitness live style byl pro mne na prvním místě. Dodržování stravy přesně dle gramáže, nesmět vynechat žádný z mých naplánovaných tréninků, odcvičit trénink do posledních sil, a trénink od tréninku se překonávat. To bylo něco čím jsem žil a miloval to. S přibývajícími klienty se tento pocit ztrácel až se vytratil úplně a já se rozhodl s prací trenéra skončit. Dnes pracuji jako realitní makléř a pomáhám klientům také s financováním nemovitostí. Tato práce zabere mnoho času a pokud chcete v této oblasti, kde je dnes již opravdu velká konkurence uspět musíte obětovat mnoho času a nervů :D. Bohužel se Vše začalo odrážet na mém životním style. Věčný stres, špatná strava, nepravidelný pohyb a hlavně výmluvy. Výmluvy, které jsem jako trenér na svých klientech nesnášel ze Všeho nejvíce.

Když jsem se dnes podíval do zrcadla a na váhu rozhodl jsem se, že s těmito výmluvy nadobro skoncuji a začnu na sobě zase makat a znovu se vrátím ke své na gram přesné stravě a tvrdému tréninku pěkně krok zakrokem a Vy můžete se mnou.

A jak zase začít ??? No o tomto bude přeci tento a další články.

  1. Za prvé musíte chtít Vy sami, chcete překonat sebe sama a ne dokazovat něco druhým a pokud ano tak to většinou nekončí dobře.
  2. Naplánovat si čas - pro začátečníka postačí trénink 2x-3x týdně. Já osobně mám naplánovaný trénink na 4x -5x týdně. To, protože už mám dost let odcvičeno a svalová paměť opravdu funguje. Samozřejmostí je správně sepsaný a rozvržený trénink.
  3. Tréninkový plán - budeme vycházet z mého plánu tedy na 4x týdně. Rád chodím cvičit před prací. Ve fitku je méně lidí a má práce obnáší fungování až do večerních hodin. Rozvržení doporučuji na PO,Út,Čt,Pá trénink. St. a neděle volno. Ano přesně tak, chybí nám jeden den, tento den věnuji delšímu kardio tréninku (Box, delší běh, hory nebo jiné aerobní aktivity) tudíž toto necháme na sobotu .
  4. Co od cvičení očekávám? Např. shazování tělesné váhy, přibrání tělesné váhy, lepší kondice apod. Co jsem si jako cíl vytýčil já? – spálení přebytečného tuku, nabrání kvalitní svalové hmoty, lepší kondice a celkový pocit.
  5. Správně nastavený stravovací plán!!!

 

Základ péče o své tělo a celkové zdraví především, je dodržování kvalitní stravy. Jak se říká strava je základ. Vaše strava musí obsahovat kvalitní bílkoviny, sacharidy, tuky, vitamíny a minerály tedy měla by být komplexní . Nechci se zde rozepisovat u různých typech stravovacích plánů, diet apod. a taky nebudu. Chci vám zde pouze ukázat jak si stravu plánuji já a můžete si ze mne vzít příklad, ale také nemusíte.

Než si však začnete plánovat stravu, je důležité si uvědomit jak rychlý máte metabolismus, jestli netrpíte nějakou alergii nebo nemocí, jaký je Váš denní výdej energie (jakou máte práci nebo jiné aktivity během dne). Pokud na otázku svého metabolismu nemáte odpověď je jednoduché jak toto zjistit, prostě zkoušet. Pokud budete mít velký energetický příjem a malý energetický výdej budete přibírat. Pokud budete mít malý energetický příjem a velký energetický výdej budete shazovat.

  

    Zde Vám jednoduše popíšu jak jsem vypočítal můj denní poměr živin v gramech na kilogram váhy.

Dnes jsem navážil 86 kg při výšce 169cm což není zrovna málo, myslím tu váhu :D. Vycházet tedy budeme z váhy 86kg.

Můj denní příjem: Sacharidu 2,5g/kg váhy – 215g na den  

                             Bílkovin   2g/kg váhy – 172g na den

                             Tuků        1g/kg váhy – 86g na den

 

Vzorový jídelníček a jak jsem se k němu dopracoval Vám ukáži v příštím nedělním článku.

Než se s Vámi rozloučím chci ještě upozornit na doplnění potřebných vitamínů a minerálů, které nesmí ve stravě chybět.

Mnou užívané doplňky stravy

Vit a minerály - Multivitamín, Vit C 1000mg, Magnesium

Další doplňky stravy – Syrovátkový protein 80, Bcaa, Glutamin, Tribullus a před tréninkem spalovač.

 

Doufám, že jsem Vás svým článkem nenudil a odnesli jste si aspoň základní informace jak si jednoduše nastavit trénink a co by mělo obsahovat Vaše denní stravování.

 

Mějte se krásně a Těším se na Vás zase příští neděli Robin :)

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.